Puconci 80
9201 Puconci
Na podlagi Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Puconci (Ur. list RS, št. 85/24) ter Odloka o proračunu Občine Puconci za leto 2024 (Ur. list RS, št. 9/24) in Odloka o rebalansu proračuna Občine Puconci št. 1-2024 (Uradni list RS, št. 52/24) objavlja Občina Puconci, Puconci 80, 9201 Puconci
JAVNI RAZPIS
za dodelitev sredstev - pomoči de minimis za ukrepe ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Puconci za leto 2024
I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev v obliki dotacij za uresničevanje ciljev ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju pomoči »de minimis«.
II. VIŠINA SREDSTEV
Sredstva so zagotovljena v proračunu Občine Puconci za leto 2024 v okvirni višini 16.500 EUR, od tega na proračunski postavki:
- 4011002 Neposredna plačila v kmetijstvo v okvirni višini 3.000 EUR
- 4011012 Regresiranje nakupa apnenčeve moke v okvirni višini 11.000 EUR
- 4011015 Regresiranje analiz zemlje in gnojilnih načrtov v okvirni višini 2.500 EUR
Sredstva v proračunu so omejena. V kolikor sredstva na posamezni proračunski postavki ne bodo porabljena, se lahko prerazporedijo na ostale proračunske postavke.
III. UPRAVIČENCI DO SREDSTEV
- pri ukrepu 3 fizične in pravne osebe, ki so mikropodjetja, dejavna v predelavi in trženju kmetijskih in živilskih proizvodov in nekmetijskih dejavnostih, katerih kmetijsko gospodarstvo je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in opravljajo svojo dejavnost na območju občine;
- pri ukrepu 4 fizične in pravne osebe, ki so mikropodjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, opravljajo svojo dejavnost na območju občine in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev.
IV. UKREP DE MINIMIS (Uredba komisije (EU) ŠT. 2023/2831)
UKREP 3: Pomoč za naložbe za opravljanje v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji - de minimis
(1) Cilj ukrepa je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
(2) Predmet podpore so naložbe za:
‒ predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev,
‒ neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije,
‒ turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji),
‒ dejavnosti povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji (glede na vrste dopolnilnih dejavnosti na kmetiji po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji).
(3) Višina pomoči - bruto intenzivnost pomoči:
‒ do 50% upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih,
‒ najvišji skupni znesek pomoči na upravičenca lahko znaša 3.000 EUR na leto,
‒ ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek pomoči de minimis.
(4) Pogoji:
‒ dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
‒ dokazilo o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
‒ dejavnost na kmetiji se mora izvajati vsaj pet let po zaključeni naložbi;
‒ predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
‒ projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
‒ poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov;
‒ račun in dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč, z datumom od 1.1.2024 do 15.11.2024.
(5) Upravičeni stroški:
‒ stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
‒ stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
‒ stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti.
(6) Neupravičeni stroški:
‒ plačila davkov, raznih taks in režijskih stroškov;
‒ stroški zavarovanj, plačila obresti;
‒ vse investicije, ki se izvajajo izven občine.
Splošna določila de minimis Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831
(1) Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
‒ Primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakultur, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
‒ primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
‒ predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
‒ predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg;
b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoznimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(4) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(5) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(6) Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, ne sme preseči 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(7) Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
Kumulacija de minimis pomoči
(1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
Obveznosti prejemnika do pomoči in občine
(1) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
(2) Prejemnik mora k vlogi predložiti:
‒ pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih odredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju;
‒ pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
‒ seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
‒ izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov, vezano na določilo sedmega odstavka 18. člena pravilnika.
(3) Občina bo s sklepom/odločbo pisno obvestila prejemnika,
‒ o odobrenem znesku de minimis pomoči, in da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(4) Dajalec pomoči mora hraniti evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma odobritve pomoči.
Občina bo pred dodelitvijo pomoči opravila preverbo opravičenih zneskov pri ministrstvu za finance in po odobritvi in dodelitvi pomoči v 15 dneh poročala o dodeljeni pomoči na obrazcu, ki je objavljen na spletnem mestu državne uprave.
V. UKREP DE MINIMIS (Uredba komisije (EU) ŠT. 1408/2013)
UKREP 4: Podpora ohranjanju oziroma povečevanju rodovitnosti tal
(1) Cilji pomoči je ohranjanje oziroma povečanje rodovitnosti tal.
(2) Razlogi za ukrepanje:
- visoka kislost tal na območju občine ima neugodne vplive na pridelavo kmetijskih rastlin;
- podpora je zaradi tega namenjena zmanjševanju kislosti tal in s tem ohranjanju oziroma povečanju rodovitnosti kmetijskih zemljišč.
(3) Upravičeni stroški so stroški nakupa sredstev za zmanjšanje kislosti tal (nakup apnenčeve moke, agroapna ipd.), analize zemlje in izdelave gnojilnih načrtov.
(4) Intenzivnost pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov.
(5) Znesek pomoči se ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli zgornjo mejo ali omejitev iz četrtega odstavka 21. člena pravilnika.
(6) Pogoji za dodelitev pomoči: za pridobitev sredstev po tem ukrepu je potrebno predložiti:
‒ vlogo za dodelitev sredstev za ta ukrep,
‒ dokazila o nastalih stroških: plačani račun za nakup sredstev za zmanjšanje kislosti tal in dokazilo o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč, in sicer z datumom od 1.1.2024 do 15.11.2024,
‒ načrt apnenja, ki vsebuje časovnico apnenja na istem kmetijskem zemljišču (na vsaka tri leta) in predvideno količino sredstev za zmanjšanje kislosti tal na ha.
‒ kopija subvencijske vloge (za tekoče leto).
Splošne določbe o pomoči de minimis
(1) Pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 se ne dodeli:
a) za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
b) če je pogojena, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
(2) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(3) Do sredstev niso upravičena mikro podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju v prisilni obravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(4) Skupni znesek pomoči de minimis v primarni kmetijski proizvodnji, dodeljen upravičencu oziroma enotnemu podjetju, ne sme presegati zgornje meje iz tretjega a odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ter nacionalne in sektorske omejitve za Slovenijo iz Priloge II Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena.
(5) Dodeljena pomoč predstavlja bruto znesek pomoči, to je pred odbitkom davka ali drugih dajatev.
Kumulacija de minimis pomoči
(1) Poleg pomoči de minimis po tem pravilniku se v zvezi z istimi upravičenimi stroški upravičencu oziroma enotnemu podjetju ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi tako seštevanje povzročilo intenzivnost pomoči, ki bi presegala intenzivnost, določeno za posebne okoliščine vsakega primera v pravnih aktih Evropske unije.
(2) Če je upravičenec razen v primarni kmetijski proizvodnji dejaven v enem ali več sektorjih ali opravlja dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se pomoč de minimis, dodeljena za dejavnosti v primarni kmetijski proizvodnji v skladu s tem pravilnikom in Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno sektorjem ali dejavnostim na področju uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831, če z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Če je upravičenec razen v primarni kmetijski proizvodnji dejaven v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, se pomoč de minimis, dodeljena za dejavnosti v primarni kmetijski proizvodnji v skladu s tem pravilnikom in Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 717/2014, če z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014.
Obveznosti upravičenca in občine
Upravičenec mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun.
Vlagatelj mora k vlogi predložiti:
- pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu;
- pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
- seznam fizičnih in pravnih oseb, ki opravljajo gospodarsko dejavnost, s katerimi je povezan v enotno podjetje, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
- pisno izjavo o združitvi, pripojitvi ali razdelitvi v tekočem in predhodnih dveh letih, da se zagotovi upoštevanje pogojev iz osmega in devetega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013.
Občina bo s sklepom pisno obvestila prejemnika:
- da je pomoč dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013) oziroma
- o odobrenem znesku de minimis pomoči.
Občina bo pred dodelitvijo pomoči opravila preverbo upravičenih zneskov pri ministrstvu za kmetijstvo in po odobritvi in dodelitvi pomoči v 15 dneh poročala o dodeljeni pomoči na obrazcu, ki je objavljen na spletnem mestu državne uprave.
VI. ROK IN NAČIN PRIJAVE
Rok za vložitev vloge je 15.11.2024.
Vloga, ki je na voljo na sedežu uprave Občine Puconci in objavljena na spletni strani občine Puconci www.puconci.si, se lahko vloži neposredno v sprejemni pisarni občine Puconci ali se pošlje na naslov Občina Puconci, Puconci 80.
VII. OBRAVNAVA VLOGE
Zbrane vloge bo obravnavala strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
Komisija bo po vrstnem redu oddaje popolnih vlog opravila strokovnih pregled vlog. Ocenila jih bo na podlagi pogojev in meril iz javnega razpisa ter pripravila predlog prejemnikov sredstev. Na podlagi predloga komisije bodo izdani sklepi o izboru prejemnikov sredstev.
Prepozno prispele vloge se zavrže. Vlagatelje nepopolnih vlog bo komisija v roku 8 dni od pregleda vlog pisno pozvala, da jih dopolnijo. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji ne dopolnijo v roku, se zavrže, neustrezno dopolnjene pa zavrne.
Zoper odločitev lahko vlagatelj vloži pritožbo na Občino Puconci v roku 15 dni od prejema sklepa.
VIII. NENAMENSKA PORABA SREDSTEV
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
- da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
- da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
- da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po Pravilniku o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Puconci za naslednji dve leti.
Dodatne informacije v zvezi z razpisom se dobijo na Občini Puconci, Puconci 80, 9201 Puconci, ali na telefonski številki 02 545 92 43, kontaktna oseba Svetlana Luthar.
Številka: 330-0139/2024
Puconci, dne 24. oktobra 2024
Uroš KAMENŠEK
župan